
Luvru refuză să expună „Salvator Mundi” lângă „Mona Lisa”
Scandalul acestor zile în domeniul artei este asocierea Muzeului Luvru cu opera „Salvator Mundi”.
După cum bine știți „Salvator Mundi” a fost achiziționată de Mohammed Bin Salman, prințul coroanei Arabiei Saudite, în anul 2017 de la casa de licitații Christie’s New York pentru suma de 450.000.000 de dolari, devenind astfel cea mai scumpă pictură din toate timpurile.
Zilele acestea s-a lansat documentarul „The Savior for Sale” în care se explică povestea sosirii operei „Salvator Mundi” la Muzeul Luvru. Se pare că prințul Mohammed Bin Salman (MBS) a dorit să împrumute pictura către celebra instituție, dar cu condiția ca aceasta să fie expusă numai lângă Mona Lisa.
Conducerea Luvrului a refuzat asocierea motivând că este foarte complicat din punct de vedere al securității și nu vrea să-și asume nici un risc. MBS s-a simțit jignit de cele auzite și a anulat oferta.
În schimb, în documentarul mai sus amintit se punctează foarte clar că experții de la Luvru cred cu tărie că „Salvator Mundi” nu este în totalitate opera lui Leonardo Da Vinci, maestrul doar completând niște părți ale picturii, el fiind considerat un (fel de) autor mai mult secundar.
În realitate conducerea muzeului nu a afirmat niciodată că lucrarea este un fake, ba mai mult, pe piață a și circulat (cei drept pe o perioadă foarte scurtă) o carte editată de Luvru și intitulată „Le Salvator Mundi” în care se menționează răspicat că opera aparține în totalitate lui Leonardo Da Vinci.
Încâlcite sunt ițele acestui scandal și nu știm dacă „tranzacția” nu s-a realizat din cauza orgoliului prințului sau din cauza altor motive care nu au ajuns în fața publicului larg.