Licitația obiectelor personale ale lui Karl Lagerfeld a atins vânzări totale de 18 milioane de euro
Sotheby’s Franța a organizat o licitație în două părți cu obiectele personale ale lui Karl Lagerfeld, aflate în reședința sa din Monaco. Loturile s-au vândut în totalitate, ajungând la de patru ori suma estimată inițial: 18 milioane de euro. Printre cei mai cunoscuți oameni din industrie, designerul, care a murit în 2019, și-a lăsat amprenta asupra lumii modei ca director al caselor Chanel și Fendi.
La licitație au participat în jur de 1500 de persoane din toată lumea, iar cele peste 582 de loturi au inclus opere de artă, mașini, articole de îmbrăcăminte sau schițe ale designerului. ,,Colecționari, pasionați de modă și vechi admiratori ai stilului unic al lui Karl Lagerfeld s-au reunit în acest weekend, fizic și virtual, pentru a-și exprima aprecierea față de unul dintre cei mai mari designeri din lume’’, a declarat vicepreședintele Sotheby’s Franța, Pierre Mothes, adăugând: ,,A fost o atmosferă electrică la această primă vânzare, cumpărătorii luptând din greu pentru tot, de la desenele lui Karl la arta cu care alegea să se înconjoare, dar și multe din obiectele sale personale’’.
Printre cele mai importante loturi licitate se numără un portret al lui Lagerfeld realizat de Takashi Murakami, vândut pentru 100.000€, un altul realizat de Gianni Versace, 94.500€, sau un portret al pisicii designerului, Choupette, al artistei Joana Vasconcelos, 20.320€. Și lucrarea lui Jeff Koons, Dom Pérignon Balloon Venus, din 2013, s-a vândut pentru 38.100€, depășind estimarea inițială, iar un birou din 1968 de Marzio Cecchi a ajuns la 37.800€.
O serie de sacouri negre, semnătura stilistică a lui Lagerfeld, de la Saint Laurent, Dior Homme și alții au fost aduse în licitație, împreună cu o selecție a mănușilor purtate de designer. Printre alte obiecte, au fost incluse candelabre, scaune, oglinzi sau covoare, dar și măsuța de toaletă a lui Lagerfeld.