TOP

Muzeul Prado din Spania actualizează etichetele pentru a evidenția importanța femeilor-colecționar

Foto: Autoportret, 1556, de Sofonisba Anguissola. Lancut Museum, Polonia

În efortul de a oferi o mai mare vizibilitate implicării femeilor în artă, Muzeul Prado din Spania își actualizează etichetele pentru a aduce în atenția publicului femeile-colecționar care au făcut posibilă alcătuirea colecției sale.

Chiar dacă muzeul a conceput recent expoziții în care a prezentat artiste femei precum Sofonisba Anguissola, Lavinia Fontana și Clara Peeters, aceasta este prima dată când Prado va evidenția femei influente care au promovat artele.

Autoportret la Clavichord cu o servitoare, 1577, de Lavinia Fontana. Accademia di San Luca

Noul program, intitulat „El Prado en feminine”, se bazează pe cercetările istoricului de artă Noelia García Pérez de la Universitatea din Murcia. Pérez a analizat etichetele operelor din colecția Prado, realizate între 1451 și 1633, și și-a prezentat concluziile în cadrul unui simpozion desfășurat la muzeu în luna martie. Picturile și sculpturile expuse din colecția Prado, care se încadrează în această perioadă de timp, au primit titluri noi și texte explicative.

Unele dintre lucrările ale căror etichete vor fi actualizate se aflau până acum în depozit, cum ar fi portretele lui Alberto de Austria și Isabel Clara Eugenia de Pieter Bruegel cel Bătrân și, respectiv, Peter Paul Rubens; Ioan Frederic de Saxonia (1550) de Titian, Isabel de Valois (1605) de Pantoja de la Cruz și un portret al reginei Ana de Austria (1616) de Bartolomé González. Alte lucrări au fost mutate în cadrul muzeului, printre care busturile lui Eleanor a Austriei și Maria a Ungariei, realizate de Jacques Dubroeucq și, respectiv, Leone Leoni.

Post a Comment