TOP

O natură moartă a lui Cézanne ar putea conține un portret ascuns

Reutilizarea pânzelor (cu ceea ce presupune realizarea unor picturi peste compozițiile anterioare) a fost mult timp o practică comună pentru pictori, așa cum demonstrează analizele tehnice ale lucrărilor artiștilor moderni. Un astfel de exemplu este o natură moartă a lui Cézanne, sub care un conservator al Muzeului de Artă din Cincinnati a descoperit un posibil autoportret de tinerețe al artistului.

Potrivit unui comunicat al muzeului, Serena Urry se afla în timpul unei examinări de rutină a lucrării „Natură moartă cu pâine și ouă” (1865) de Cézanne pentru a vedea dacă lucrarea are nevoie de curățare, când a descoperit mici fisuri sub care strălucea o pastă albă care, în mod clar, nu făcea parte din natura moartă. Astfel, după o analiză tehnică, imaginile digitale rezultate au dezvăluit un „portret bine definit” ascuns sub natura moartă, cu trăsături care sugerează că subiectul lucrării nou descoperite ar fi putut fi Cézanne însuși. „Este realizat în felul în care ar fi un autoportret: cu alte cuvinte, se uită la noi, dar corpul său este întors. Dacă ar fi fost un portret al altcuiva decât el însuși, probabil că ar fi fost complet frontal”, a adăugat ea.

„Dorim să continuăm în lunile și anii următori prin realizarea mai multor analize ale picturii și cercetări asupra subiectului portretului, în mod ideal în parteneriat cu o instituție bine echipată pentru studiul tehnic și cu cercetători importanți ai lui Cézanne”, a declarat Peter Jonathan Bell, curator la Cincinnati Art Museum.

Potrivit muzeului, „Natura moartă cu pâine și ouă” a fost achiziționată în 1955, fiind un cadou din partea filantropului și colecționarului Mary E. Johnson, și este una dintre cele două opere de Cézanne din colecția sa. Până acum, „am trecut de la doi Cézanne la trei cu această descoperire”, a declarat Urry.

Post a Comment