TOP

5 artiști și studiouri de design grafic pe care să-i descoperi la RDW 2024

Ediția a XII-a a festivalului multidisciplinar dedicat industriilor creative, Romanian Design Week, organizat de The Institute în perioada 24 mai – 2 iunie, dă un boost vieții culturale din București prin 10 zile de evenimente, expoziții și activități creativ-culturale în tot orașul.

Unul dintre formatele importante ale festivalului, RDW Exhibition, are loc în centrul Bucureștiului, în clădirea monument istoric CINA (str. Benjamin Franklin, nr. 10) și reunește cele mai bune 200 de proiecte de arhitectură și design realizate în decursul ultimului an de către profesioniștii din categoriile Arhitectură, Design Interior, Design Grafic, Design de Produs, Design Vestimentar și Ilustrație.

Noi am aruncat un ochi peste selecția de design grafic din acest an și-am alcătuit o listă cu 5 artiști și studiouri de design (din cei 50 de expozanți) pe care credem că-i musai să nu-i ratezi.

Ștefan Lucuț – Work In Progress

Cu peste 15 ani de experiență în domenii precum identitate, print și web design, Ștefan Lucuț este un senior graphic designer stabilit la Berlin. Folosind o abordare minimală și bazată pe experimentarea cu fotografie, tipografie, forme primitive și culori vibrante, lucrarea sa, Work in progress, are ca inspirație Băile Herculane și resursele pe care le oferă în prezent.

Principalul scop îl reprezintă promovarea și prezentarea orașului-stațiune. Ne-a plăcut felul în care designerul reușește să creeze imagini îndrăznețe, inspirându-se din arhitectura locului și abordând lucrurile într-o manieră deconstructivistă. Ștefan Lucuț punctează starea avansată de degradare a stațiunii, folosind linii care de la distanță par complete și continue, dar care sunt, de fapt, întrerupte și neterminate, lucru observat doar la apropierea de ele. Precum lucrările designerului, ansamblurile de patrimoniu din Băile Herculane prezintă coerență și sunt emblema moștenirii balneare românești.

Extra info & foto:  aici.

Glitch – De ce scriu ăștia pe pereți?

Fondat în 2016, GLITCH este un studio-butic, specializat în strategie, concept și producție de idei de comunicare pentru sectorul cultural și social, pe partea de branding la advertising. Afișul documentarului De Ce Scriu Ăștia Pe Pereți?, regizat de Alin Boeru, este unul dintr-o serie mai lungă de postere pe care Glitch le-a realizat pentru diferite filme din România (Arsenie – Viața de Apoi, Taximetriști, Băieții Buni Ajung în Rai, Două Vorbe Trei Minciuni etc.).

Nouă ne-au plăcut simplitatea conceptului și modul discret prin care vorbește despre efemeritatea artei stradale. Titlul filmului pare că e pe cale să dispară în uitare sub albul uniform al unei vopsele cuminți, posterul reușind să surprindă exact acel moment al întreruperii procesului de curățare a peretelui de prezența sa. Afișul devine, astfel, un artefact de tip Schrödingerian, în care întrebarea scrisă cu litere mari și impunătoare există și nu există, în același timp, sub greutatea unui semn de întrebare stilizat din tușe de trafalet. Desigur, ajută să vedeți și filmul pentru a face o legătură mai bună între poster și produsul cinematografic pe care îl reprezintă.

Extra info & foto: aici

Bianca Dumitrașcu – Harta CT BUS

Proiectul Biancăi Dumitrașcu, designer și art director, specializată în lettering și typography s-a mulat perfect pe tema ediției de anul acesta a Romanian Design Week: Unlock the City. Ce cale mai bună de a începe să descoperi un oraș și să-l deschizi către oameni, decât printr-o hartă?

Realizată împreună cu urbanistul Mihaela Pușnava, Harta CT BUS a avut ca scop principal facilitarea unei vizibilități optime a traseelor mijloacelor de transport în comun din Municipiul Constanța. Acest lucru a fost atins printr-un design meticulos, adaptat pe un grid care utilizează atât unghiuri de 90 de grade, cât și de 45 de grade, și care folosește o schemă de culori ușor de identificat.

Cu bogate cunoștințe despre istoria designului, percepția vizuală și ultimile practici în domeniu, Bianca a colaborat până în prezent cu brand-uri și persoane din diverse domenii, pe care le ajută să comunice mai natural și eficient.

Extra info & foto: aici.

Bold Branding Studio – Oh, a potato!

Punând laolaltă strategi, designeri, storytelleri, programatori și filmmakeri, Bold Branding Studio susține misiunea de a crea mărci care schimbă opinii, ajutând brandurile să-și găsească o voce, pe care apoi să o folosească pentru a livra corect promisiunile făcute. Așa pare să fie și cazul cu Oh, a potato!, aplicația iOS de planificare a meselor, care are scopul de a salva planeta, începând cu un singur cartof.

Folosind cel mai plictisitor ingredient (cartoful) ca element de bază al identității vizuale, se evidențiază faptul că o abordare zero waste începe cu pași mărunți. Folosind un tone of voice relaxat și prietenos al brandului, ilustrat creativ prin diferite personalități ale personajului principal cartoful , aplicația încearcă să îi facă pe utilizatorii ei să nu risipească alimente. Nici nu știam cât de bine poate să arate un cartof relaxat (Ooooh, a potato), sau unul ultra pozitiv (Mmmm, a potato) până când n-am văzut proiectul Oh, a potato!

Extra info & foto: aici

Victor Bartiș – Efectul Picasso, design de carte și custom type

Co-fondator al FontBrief, cu o experiență în freelancing de peste 15 ani, Victor Bartiș a adunat în portofoliul său nume sonore, precum Pentagram, Squarespace, GoDaddy sau It’s Nice That.

Pentru realizarea catalogului expoziției Efectul Picasso, care a adus pentru prima oară în România lucrări de Picasso, în tandem cu lucrări de artiști români influențați de artist, designerul a avut în vedere mai mulți factori: personalitatea colorată și expansivă a lui Picasso,  faptul că nu putea fi favorizată o anumită lucrare pentru copertă și, nu în ultimul rând, publicul țintă al expoziției, care este, preponderent, unul neacademic.

Designerul a creat un font creat special pentru acest proiect, ținând cont de toate considerentele menționate mai sus și folosind referințe cunoscute ale lui Picasso pentru un public larg (ex. cubismul, perioadele lui colorate). Pornind de la aspectul curat și crud al unui font grotesk, fontul emulează proporțiile exagerate, naive și libere ale personajelor lui Picasso.

Extra info & foto: aici.

***

Acum, că primii pași au fost făcuți, nu vă mai rămân decât 45 de designeri și studiouri din categoria de design grafic, pe care să-i descoperiți singuri, timp de 10 zile (24 mai – 2 iunie) la RDW Exhibition, în clădirea monument istoric CINA (str. Benjamin Franklin, nr. 10).

Biletele pentru Festivalul Romanian Design Week 2024 pot fi achiziționate de pe site-ul www.romaniandesignweek.ro. Elevii, studenții și pensionarii au acces gratuit, iar deținătorii de card UniCredit de la Mastercard beneficiază de un discount de 50% la achiziția biletelor.

 

 

Post a Comment