
„Portretul soților Arnolfini” al lui Jan van Eyck a primit o nouă ramă
„Portretul soților Arnolfini”, o atracție principală la Galeria Națională din Londra, a primit o nouă ramă menită să îmbunătățească modul în care privitorii văd celebrul tablou al lui Jan van Eyck.
Este normal ca lucrările de artă iubite să primească din când în când rame noi, iar atunci când se întâmplă acest lucru, acele rame nu atrag de obicei multă atenție. Dar când Peter Schade, șeful departamentului de înrămare al Galeriei Naționale a postat despre reamenajarea tabloului van Eyck, utilizatorii platormei de socializare X au fost împărțiți în privința ideii sale.
Schade a anunțat că rama gotică, din secolul al XIX-lea, care însoțea cândva Portretul lui Arnolfini a fost înlocuit acum cu o ramă din secolul al XV-lea, recent achiziționată, cu ornamente aurite. „Figurile par mai mari și detaliile mai clare fără concurența cioplirilor incongruente,” a scris Schade.
A fost o schimbare destul de mare pentru un tablou considerat de mulți specialiști unul dintre cele mai importante portrete pictate vreodată în Europa. Tabloul, realizat în 1434, este un portret dublu al unui negustor și al soției sale, și este apreciat pentru nivelul său ridicat de naturalism — realizat prin utilizarea uleiului de către van Eyck, un mediu popularizat pentru prima dată în timpul Renascentismului Nordic — și pentru trucurile sale sofisticate de perspectivă. Bendor Grosvenor, un istoric de artă și un jurnalist al ziarului Art Newspaper, a scris: „Îndrăzneț. Dar, în opinia mea, o îmbunătățire.”
Însă nu toată lumea a fost atât de încântată. „Practic, noua ramă ne impune ideile despre minimalism asupra tabloului, chiar dacă este vopsită cu aur din secolul al XV-lea,” a scris un utilizator. „Noua ramă captează și prea multă lumină. Respectați estetica secolului al XIX-lea!”